neděle 17. července 2011

Jak začít háčkovat - smyčka

 V poslední době jsem se setkala s tím, že smyčka nedrží. A když drží, tak je to pevné očko a nejde utáhnout. Jak tedy pokořit smyčku, abychom mohly začít háčkovat a nevztekly se hned na začátku? Sledujte se mnou jak uháčkovat smyčku.
 Potřebujeme přízi a ruce, háčku zatím netřeba.

 Příze vede přes okolo palce a ukazováku do dlaně. V dlani je končící konec, konec do klubka je položen na prstech.

 Oba konce uchopíme do přebývající ruky (v mém případě je to pravá - jsem pravák). Zatím se nic nikde nekroutí, nepřekrucuje, neotáčí. Všechno hezky rovně.
 A teď už dojde na kroucení. Pravou rukou otočím v zápěstí o 180° stupňů a mám tak překrouceno. A mám smyčku - která nedrží. Vy byste v tuhle chvíli měly mít pravou ruku hřbetem nahoru. Já bych jí měla taky, kdybych to nefotila tisíckrát a neustále to nepouštěla z ruky. Ale ať jí máte tak nebo tak, dílo se podaří, uvidíte.
 Pravá drží a nehýbe se. Naopak levá se dává do práce. Všimly jste si na předchozím obrázku, jak je ve smyčce ukazováček? tak toho teď budeme potřebovat. Šáhne si pěkne pro tu přízi, která v křížení jde spodem. Kdyby si šáhnul pro tu horní, celá akce by byla k ničemu, neb by se nám udělalo akorát další křízení, které by nedrželo. Takže pro tu spodní. Záměrně nepíšu, jestli je to volný konec, nebo konec do klubka. ono to je totiž jedno, stačí jen překřížit druhým směrem a hned se to vymění. Takže to prostě není podstatné. Podstatné je, aby se šahalo pro spodní. Spodní.
 Pořád šahám a už i trochu tahám.
 Tahám spodní přízi do smyčky (smyčku mám na palci).
A smyčka už mi sklouzla z palce, na ukazováku držím spodní přízi kterou stále táhnu a původní smyčka mi visí na mém veledíle, kousek od ukazováčku.
 Vidíte? to co mám položeno na ukazováčku je původní smyčka, kterou jsme protáhly spodní přízi.
Pro přehlednost ještě jednou. Na ukazováčku mám stále spodní přízi. |Teď už stačí jen utáhnout a budu mít krásné držící a jezdící očko.
 A mám ho! Teď už jen začít háčkovat na tu správnou stranu, aby člověk nezjistil, že to zkouší na ustřihnutém konci. Jupijou.

PS: Kdo navštěvoval skauta, pionýra či podobné špásy, bude vědět, že se jedná o tzv. volné ouško a krom začátků řetízků slouží například i k uvazování lodí, nebo se váže vprostřed lan ;)

23 komentářů:

  1. Ty joo fakt dobrý,děkuji za návod snad se to naučím,první oko se povedlo hned na poprvé

    OdpovědětVymazat
  2. Právě to celou dobu na internetu hledám :) Díky

    OdpovědětVymazat