neděle 3. července 2016

Zapiš si to!




 Od mala jsem sběratelkou diářů, notýsků a zápisníků. Každoročně si dávám předsevzetí, jak si odteď budu už opravdu opravdu všechno psát. Vzpomínám na svou kamarádku z dětství, která měla vždycky ápětkovej diář úplně nabušenej. Vybarvenej, vlepený obrázky, vstupenky z kin, detailní popisy setkání, pravidelně aktualizovaný telefonní čísla (jo, to tehdy ještě nebyly mobily). Prostě byla kdykoliv schopná dohledat, co dělala 27.3.1996. 
 To já teda ne. Většinou se začátkem roku asi tak týden, dva udržuju nějaký zapisování. Pak to začne řídnout a s únorem už ani nevím, že nějakej diář mám. Občas ho vytáhnu a opráším, ale nikdy to teda moc nefunguje.
 Jednu dobu jsem jela na sešitech. Prostě mám v kabelce sešit, nějakej trošku hezčí, kam si řádek po řádku píšu co mám udělat, kam zavolat, co objednat, co koupit. Když to splním, škrtnu to. Když je to už o stránku zpět, přepíšu to, abych na to nezapomněla. Dokonce jsem o týhle metodě snad i někde četla. Možná to bylo v GTD? No, rozhodně tomu nepřiřazuju priority, ale prostě se snažím za den odškrtat co nejvíc věcí, takže se občas přistihnu při tom, jak si zapisuju "umýt nádobí", jen abych si to mohla za deset minut škrtnout. Trochu laciné, ale občas holt člověk potřebuje povzbudit.
 Už jsem zjistila, že nějakej extra drahej diář pro mě absolutně nemá cenu. Teď navíc začínám být limitovaná velikostí kabelky, protože co děti odrostly a netahám už s sebou krosnu na všechny jejich potřebnosti, přesedlala jsem na minimalistický kabelky, do kterých se A5 nevejde. Zkusila jsem menší formát, ale s hrůzou jsem zjistila, že píšu tak velký písmenka, že je to pro mě prakticky nepoužitelný. A psát menší teda fakt neumím.
 Nějaký appky do mobilu (nebo jak se tomu říká) jsem se používat nenaučila vůbec. Jednak mám mobil už tak zasekanej, že napsat na něm smsku je o nervy a druhak mě psaní na mobilní klávesnici nijak zvlášť neuspokojuje. Nicméně, kdybyste věděli o nějaký pěkný pro Android, klidně to vyzkouším.
 Co by mě ale ovšem zajímalo a proč to celý dneska píšu je to, na čem jedete vy? Píšete? Nepíšete? Udržíte to všechno v hlavě? Máte diář, na kterej nedáte dopustit a kupujete si ho každý rok? Děláte si diář sami? Nebo jste prostě takový lemplové jako já a nevydržíte napsat ani pohled babičce? Dejte mi typy, třeba objevím ten pravej a půjde mi to samo.
 Na mě totiž na FB vykoukla reklama na Doller, což je diář, kde rok začíná tehdy, kdy chcete. Jen si ho teda pak sami musíte nadatovat. Má spoustu sebekoučovacích vychytávek, a to by se mi asi i líbilo, nicméně když vidím velikost jednotlivých políček u dní, asi jediný slovo co by se mi tak mohlo vejít je auto (zas vzhledem ke stavu mýho auta je to celkem aktuální). A tak si asi zase nechám zajít chuť a půjdu si do papírnictví pro sešit. A protože sešity jsou levný, koupím si nejspíš rovnou dva. A kdybyste o nějakým pěkným (tvrdší desky, musí mít kroužkovou vazbu, aby se dal otáčet a tak se mi na něj dobře psalo a bla bla bla) věděli, tak mi řekněte kde. Mám pocit, že je to celkem nedostatkový zboží. A nebo zajdu do IKEA, ta nezklame.

6 komentářů:

  1. Krásně napsáno, zasmála jsem se, díky moc. Bojujem s neštovicemi, tak je to náročný čas, o to větší dík píšu tu.
    Taky občas napíšu blbinu, co za 10min mohu odškrtnout jako hotovo, ale dalších x nestíhám a dalších x nenapsaných udělám cestou někam původně jinam:-)) např min týdenpři přemýšlení, který záhon zkulturním první, jsem umyla okna a vygruntovala doma, ale na záhony se nedostala.
    A do diáře psala první dva týdny, teˇd jsem ho dala dětem na hraní.
    Krásný čas
    Bohunka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Výborný téma na další článek! Jak dokončit alespoň jednu činnost v co nejkratším čase a zkusit eliminovat tu tisícovku dalších činností, kterejma to člověk prokládá :D

      Vymazat
    2. Už se moc těším na návod:-)
      Dcera našla citát, který se moc líbí mému muži:
      Jsou pouze dva způsoby, jak pochopit ženu: první nefunguje a druhý neexistuje:-))
      Já se zas hodně nasmála u tohoto: Muž, když něco slíbí, tak to udělá a ženská mu to nemusí každýho půlroku připomínat..
      Krásný večer.
      Bohunka

      Vymazat
  2. Ahoj Def, obvykle nekomentuju, ale tohle je "moje" téma, naprosto tě chápu, jsem prostě "papírová" (různé bločky, sešitky, udělátka, klasická pera.... ach :).
    Krásné bloky má Lucie Ernestová - krásný přebal, tvrdší desky, lehce nažloutlé stránky, oblé roky, jemné linky, kroužkový hřbet, má i web, pohledej. Při poslední návštěvě papírnictví jsem si jeden A5 koupila, i když nevím, co si do něj budu psát, ale "musela jsem", jistě chápeš :D
    Jinak diář mám kroužkový Filofax, částečně orig. náplň, částečně postahovaná z netu, částečně vlastní, doplněná zalaminovanými kresbami dětí (jako rozdělovníky). Potřebuju ho pracovně, prakticky denně ho mám v ruce, takže si tam píšu i soukromé seznamy a poznámky.
    Zdravím, Zuzajda :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No tak ty jsou ovšem velice parádní! Hned dneska zkusím naše papírnictví, protože novej sešitek zcela nutně potřebuju :D A hned jak ho budu mít, tak už si fakt všechno budu psát. I ty témata na blog, který mě včera asi čtyři napadly a dnes vím prd :D

      Vymazat
  3. "oblé rohy" samozřejmě, pardon
    ale zato jsem našla ten odkaz, nicméně u nás na maloměstě je normálně mají: http://www.lucieernestova.cz/kategorie-produktu/bloky-a-zapisniky/
    z.

    OdpovědětVymazat