úterý 10. července 2018

Roadtrip 2018 - den druhý

 Včera babička vymyslela, že ráno společně s kamarádkou sbalí děti do auta a pojedou do vedlejší vesnice, kde je famózní pekárna, pro snídani. Abych se prý mohla dospat. A proto jsem se vzbudila v šest ráno.


 Vydržela jsem se teda ještě poměrně dlouho převalovat, usínat a znovu se probouzet, ale už to nebyl takový ten sladký, tuhý spánek. Navíc si stan zvládneme k ránu poměrně zadýchat, takže jsem nakonec vlastně byla ráda, že jsem mohla vstát. Ukořistěného volného času jsem využila k psaní, popíjení kafíčka a celkově takovému milému zevlování. Naplánovala jsem zhruba trasu, kam pojedem. No, spíš jsem prostě našla nejbližší ovci a rozhodla, že se vypravíme za ní. Teda až po pořádné snídani, odvšivení, ranní koupačce, balení a tak podobně. Myslím, že jsme vyrážely před jednou (a to je na nás celkem úspěch).
Sufring před pekárnou

 Cestou jsme to vzaly ještě jednou přes tu vynikající pekárnu, kde jsem nakoupila zásoby asi tak na půl roku, a potrénovaly jsme Eloucha na odchody z auta. Jak se mu totiž podařil ten únik, začala strašlivě vyvádět, kdykoliv opouštíme auto. Kňučí tak, že se okýnka třesou, pláče, brečí, fňuká a všemožně se snaží vytvořit dojem týraného psa. Přijdu si jak ta nejhorší panička na světě, ačkoliv vím, že ještě před třema dnama se při našem odchodu z  auta prostě stočila do klubíčka a spala, dokud jsme nepřišly. Tak jsme jí v průběhu dne několikrát trénovaly na odchody, popocházely jsme kolem auta tři kroky sen, dva kroky tam, dřepaly jsme si na bobek, aby nás neviděla a vypadaly jsme jak úplný blázni. Uvidíme, jestli naše výcvikové metody nesou ovoce.
  Z pekárny jsme zamířily směr Hrachov, pro tu první duhovou ovci. Je ukryta na záchranné stanici pro zvířata, a abyste si ta zachráněná zvířata mohli prohlédnout, musíte zaplatit vstup. Ovci Vám teda dají i bez vstupu. Ale přiznám se, že mě to maličko nakrklo, já bych jim ráda přispěla, ale radši jim tam hodím kilo do kasičky než se nechat takhle „přinutit“ ke koupi vstupu. Se vstupem jsme obdržely komentovanou prohlídku, která spočívala v tom, že nám moc milá slečně četla jména zvířat, přeříkala jejich zranění a čím je krmí. Vědomostně jsem si odnesla tyto poznatky:
  • ·         Pokud je to pták, byl na 99% zraněn elektrickým proudem a nemůže létat
  •       Pokud to zvíře nebylo zraněno proudem, je na záchranné stanici proto, že si zvyklo na člověka a v přírodě už nepřežije
  • ·         Kuna žere veverky
  • ·         Všichni (snad krom srnky Míny) jsou krmeny kuřetem

 Ale jinak jsme si užily poznávání stop, podrbaly srnku na hlavě, okoukly ryby (M. se mě hrozně vyptávala, proč tam sakra ty ryby jsou? To byly taky zraněný? A když nebyly zraněný, tak proč je záchranná stanice trápí a nepustí je do přírody? Slečna průvodkyně radši dělala, že neslyší) a podobně.
Záchranná stanice Hrachov

 Pak už jsem si říkala, že bych ráda našla nějakou příjemnou hospůdku se zahrádkou a hřištěm, kde by měli zásuvku a ideálně jim i fungovala wifina. Představovala jsem si spokojeně najedené děti, hrající si na hřišti a mě, píšící u kafíčka, pes mírumilovně odpočívající pod stolem. No nevěřili byste, jak strašně těžký je najít hospodu, když jí člověk potřebuje. Když už něco potkáte, tak je to zaplivaná čtyřka, s vybetonovanou zahrádkou vystrčenou do silnice a každý okoloprojíždějící vám nejen vidí do talíře, ale ještě vám tak vrhne slušnou porci štěrku zpod kol.
 Nakoupily jsme v Orlíku buřty na večer (přidaly jsme trénink psa, samozřejmě) a vydaly jsme se směr Písek. To už jsem potřebu restaurace cítila jako poměrně urgentní. Nakonec jsem se pokořila a zeptala se pána na procházce. Poradil nám restauračku v Lázních Vráž. Nejdřív jsme se do areálu lázní bály i vlézt, vypadalo to jako něco, kam nikdo nepozvaný prostě nesmí. Pak jsme zas zaboha nemohly najít restauraci a procouraly jsme celý lázeňský park. Nakonec klapla restaurace a terasa. Zásuvka nebyla, wifi nebyla a z jídla jenom hotovky. B. tak dostala obvyklý smažák a M. nic. Já jsem si dala lázeňskou dvanáctku a tipovala místečko na spaní.
 Ještě jsme si daly partičku šachů, řekla bych s trošku rozvolněnými pravidly a s téměř neustálými pokyny od M. směrem k B. „Tak udělej nějakou blbost“. B. samo ráda dělá blbosti, takže její bílé figurky padaly jak za vlast. Musela jsem to nakonec prohlásit za remízu, protože na poli nám zbyly dva králové a dva pěšáci a navíc na lavičce už posedávaly další zájemci o hru a nechtěla jsem zdržovat. A taky jsem věděla, že místo na spaní potřebuju najít, než se setmí.
Šachy v lázních Vráž

 V tomto místě bych ráda podotkla, že satelitní mapy jsou skvělá věc. Vyfocené z výšky na nich vidíte i vyježděné cesty, které oficiálně cestami nejsou a vedou podél polí, luk a lesů. Ty většinou skýtají právě nádherná místa k táboření. Ale taky se Vám může stát, že to vypadá jak nádherná opuštěná cesta vedoucí lesem k řece, ale finálně zjistíte, že je to chatová osada plná mikrochatiček a spousty lidí. Prostě přes stromy nebyly vidět. Tak to se mi dneska stalo dvakrát. Z čehož jedna cesta vedla téměř kolmo kopcem dolů, byla tak neuvěřitelně plná kamenů, že jsem se vážně bála, že prorazím vanu, a když jsem dorazila na její konec u vody, propadla jsem panice, že se tam neotočím a budu tu hrůzu muset couvat. No naštěstí jsem se otočila.
 Já sama jsem na přespávací místa poměrně málo náročná. Klidně slevím ze svých požadavků a budu spát někde poblíž chatové osady. Ale u šachů se k nám přidal M. a jeho kritéria jsou poměrně přísná. A od M. to samo přebírají holčičky, takže mi při řízení za hlavou zněly hlášky jako „no rozhodně by tam měla bejt kukuřice. A musí tam bejt les, kvůli dřevu. A určitě nechci, aby tam byl někde nějakej barák, to teda ne, já nechci žádný lidi. Bylo by dobrý, kdyby to bylo u vody, jako, netrvám na tom, ale myslím, že by to bylo fakt dobrý.“ Já jsem mezitím jedno oko upírala na silnici, druhé na satelitní mapu a přemýšlela, jestli najdeme místo vyhovující těmhle kritériím ještě před půlnocí a před přejezdem hraniční čáry.
 Nakonec jsme našli. Nádherná louka mezi lesem a kukuřicí, pěkně schovaná, plná jetele a hmyzu. M. si stěžoval, že ho pořád něco kouše, ale asi to byl nějakej diskriminační hmyz, protože my, holky, jsme z toho vyšly netknuté. Ella lítala jak blázen, udělali jsme si ohniště, upekly buřty a pak už bylo slyšet jen „půjdem už na tu pohádku?“
V kukuřici

  Když jsem je uložila a těšila se na pivo u ohně, páreček a pohodu, tak začlo pršet, jak jinak. Nakonec jsme vyhodnotili, že to není úplně ceďák a choulili se u ohně skoro do půl jedný.
 Tohle přespávání na divoko ve dvou je sranda, ale jak se tak nad tím zamýšlím, vlastně moc nechápu, jak jsem to s holkama minulej rok dala úplně sama, někde mimo civilizaci, uprostřed lesů.   Kdybych to měla zopakovat, vyprdla bych se na svojí večerní pohodu se stříčkem a šla bych spát s holkama rovnou, protože jinak bych se mohla taky strachy zbláznit. V praxi jsem si ověřila, že strach mě přechází asi tak po čtvrtým stříčku (což jsou cca dvě deci vína), jenomže každej stříček mě přibližuje tomu, že budu muset opustit přívětivé a (velmi) těsné okolí auta a vydat se někam hlouběji do lesů ulevit tlaku svého močového měchýře. No, a když tak učiním, vrátím se strachy ještě víc roztřesená a musím si dát další stříček. A dál už to znáte.

 Ale jinak je to vážně hezké a dokážu si představit, že by taková dovolená netrvala týden, ale klidně měsíc. Telefon i počítač využívám jen a pouze k práci nebo k hledání cesty, žádný nesmyslný surfování a sjíždění Fb. Prokrastinovat se téměř nedá, protože jak můžete prokrastinovat, když vlastně nemáte co dělat? Jo, za mě super život ;)

Žádné komentáře:

Okomentovat